Sol·licitem el seu permís per obtenir dades estadístiques de la seva navegació en aquesta web, en compliment del Reial decret llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de Cookies         OK

Delivery and Takeaway now reach 2 out of 3 Spaniards

66% of Spaniards have used the service of delivery of food at home (Delivery) and food to take (Takeaway). This is one of the main conclusions that emerge from the new study 'Out Of Home Consumption in 2018' by Kantar Worldpanel. This means that these new emerging forms of consumption have already been used in Spain by 22 million individuals, with Takeaway being the most popular option of the two.

The 'boom' of these new channels means that each one of them already exceeds the number of times that is purchased in supers through the internet. While the online shopping basket gets 20 million purchases per year, Delivery reaches 67 million and Takeaway reaches 107 million. However, the average ticket for these forms of consumption is lower: the cost per act in Delivery and Takeaway is 12.9 euros and 8.2 euros respectively, while that of the online channel is almost 40 euros per purchase.

The consumer has more options today than ever. In 2018, the line that until now divided two very marked and exclusive environments has been blurred: supers and hipers very focused on consumption within the home and restoration very focused on consumption outside the home and we find supers who have developed a line of food ready to go and with the classic restoration that through the Delivery and Takeaway also enter into consumption within the home.

An example of this is that 7% of the meals and dinners that come from the restoration are already consumed in the home. For its part, 44 million acts of purchase in the Hipers or Supers are made for lunch and dinner outside the home.

According to the study, it is expected that these forms of consumption continue to grow in the coming months . By 2019 the delivery growth is expected to accelerate through aggregators that will try to expand the service coverage, we will also see the appearance of new players like Klikin and the development of the Dark Kitchen model or closed-door kitchens

Understand the motivations of consumers who consume outside the home, what they are demanding and why it is essential for brands, distributors, restaurateurs and all types of operators to find ways to grow in this market in transformation.

Publicado: 14 01 2019
Comparte esta información útil con tus contactos y ayúdanos a que se haga viral!
Compartir en LinkedIN
<< Ver todas las noticias
Delivery and Takeaway now reach 2 out of 3 Spaniards
Puntuación 4.5/5 - 3 reviews
News
Los Premios Ecovino celebrarán su undécima edición la tercera semana de julio
Los Premios Ecovino celebrarán su undécima edición la tercera semana de julio

La undécima edición de los Premios Ecovino, concurso de referencia para vinos...

Los primeros melones y sandías de Murcia llegan al mercado
Los primeros melones y sandías de Murcia llegan al mercado

En las últimas semanas, las altas temperaturas han permitido que finalmente se...

Ver todas las noticias...
Events
ISM Colonia - Alemania (02.02.2020 - 05.02.2020)

La feria ISM es la mayor feria especializada y la más importante en el mundo...

The Source Trade Show Exeter - Inglaterra (04.02.2020 - 05.02.2020)

La Source Trade Show es una feria de comida y bebidas. Los expositores muestran...

India Food Forum Mumbai (05.02.2020 - 06.02.2020)

El India Food Forum es una de las ferias más importantes del sector de...

See all
Trends
Cómo empezar a canalizar las ventas online

A raíz de la proliferación del virus COVID-19 en España y el mundo, diversas...

Los diferentes tipos de harina: en qué se diferencian y cómo usar cada una

La harina es uno de los productos que más abunda en las cocinas de todo el...

Guarniciones para mejorar nuestros platos

El buen cocinero no es aquel que logra ejecutar a la perfección cualquier...

Ver todo
Curiosities
Cognac Gautier 1762, una botella subastada por 146.000 dólares

Sotheby’s ha llevado a cabo una subasta de la que es la botella de coñac...

La almadraba, el arte de pescar el atún

El arte de pesca de Almadraba se mantiene prácticamente igual desde hace...

Liofilizados, ¿alimentos del futuro?

Hace más de 50 años, con la llegada del hombre a la luna, se popularizó la...

See all
Corporate News
El puente del Pilar se fija como inicio de la XXVI edición de la Semana de la Torta del Casar

El Comité, conformado por el CRDOP Torta del Casar, el Ayuntamiento del Casar...

La DO Bierzo lanza la campaña #TuVinoDelBierzo para impulsar las ventas

El Consejo Regulador de la Denominación de Origen Bierzo inicia hoy lunes 1 de...

G’VINE lanza a la venta su exclusivo PACK NIGHT EDITION

G’Vine lanza a la venta por primera vez un exclusivo pack que destaca por su...

See all