Sol·licitem el seu permís per obtenir dades estadístiques de la seva navegació en aquesta web, en compliment del Reial decret llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de Cookies         OK

The Piquillo de Lodosa campaign ends: 'smaller but of extraordinary quality'

The Campaña del Piquillo de Lodosa, one of the products covered under the Reyno Gourmet quality brand, has finished with 1,185 tons of processed product in the 14 registered canneries, a figure slightly lower than last year's figure of 1,445. according to the data of the Regulatory Council of the Protected Designation of Origin.

From the Regulatory Council have explained that this decline is due to the weather and, specifically, "a strong and virulent hail storm that affected a large area of Mendavia and in which several plots lost all the crop." This caused a decrease in the total registered area that has gone from 155 hectares last year to 148 of the current campaign.

As the Regulatory Council has indicated, " this slight decrease in production has not affected the quality of the pepper produced during the months that the campaign lasted, from September to December," and that have qualified as "extraordinary."

They have also highlighted the size of the fruit that, "although it has been somewhat smaller than that obtained in the previous season, is the one that corresponds to a good pimiento of Lodosa piquillo".

The pepper certified by the Designation of Origin Piquillo Pepper of Lodosa, protects the preserve of whole fruits of the Extra and First categories of the piquillo variety, cultivated and elaborated exclusively in the eight municipalities covered by the Regulation: Andosilla, Azagra, Cárcar, Lerín, Lodosa, Mendavia, San Adrián and Sartaguda.

Once collected, they are transported to the canneries where, once cleaned, they are roasted by direct flame. The process continues with a meticulous desrorazonado, peeling and elimination of seeds. The peeled peppers go to the packaging section where experts select, classify and package the pepper in cans and specific cans, the Regulatory Council has highlighted in a statement.

As in the preparation, the packaging is made in dry, so that the small amount of transparent and dense liquid that appears when opening the can is the same juice that the pepper has released.

Publicado: 20 01 2019
Comparte esta información útil con tus contactos y ayúdanos a que se haga viral!
Compartir en LinkedIN
<< Ver todas las noticias
The Piquillo de Lodosa campaign ends: 'smaller but of extraordinary quality'
Puntuación 4.0/5 - 8 reviews
News
Inscripción Jornadas Gastro-micológicas Buscasetas
Inscripción Jornadas Gastro-micológicas Buscasetas

El 1 de octubre se abre el plazo de inscripción para los...

Programa de San Sebastian Gastronomika 2020
Programa de San Sebastian Gastronomika 2020

El programa de San Sebastian Gastronomika 2020, la edición más larga y con...

Vinos Premiados en el Concurso Mundial de Bruselas 2020
Vinos Premiados en el Concurso Mundial de Bruselas 2020

Se acaban de publicar los resultados del Concurso Mundial de Bruselas 2020. Un...

Ver todas las noticias...
Events
See all
Trends
Llega la temporada de setas, como podemos prepararlas?

Llega el otoño cuando es la principal temporada de setas y podemos encontrar...

El aceite de oliva en la cocina: cuál elegir y cómo usarlo

Resultaría imposible clasificar de manera breve las 262 variedades de aceituna...

La Gastrobotánica: cocina gourmet y respeto a la naturaleza

La gastrobotánica es la investigación de nuevas especies y rescate de otras...

Ver todo
Curiosities
Que sabemos del clarete

El clarete es un tipo de vino joven que se elabora con uvas tintas y...

Oktoberfest de China: El mayor festival de cerveza del mundo en 2020 ha sido el asiático

China ha sido la sede del mayor festival cervecero de este año. Se conoce como...

Lindt & Sprüngli inaugura la ‘Lindt Home of Chocolate’, el paraíso para los amantes del chocolate

Una espectacular fuente de chocolate de 9 metros de altura, la más grande del...

See all
Corporate News
The Garden Gourmet Incredible Burger

The Garden Gourmet Incredible Burger es la nueva apuesta vegetal...

Dani García crea ‘La Gran Familia Mediterranea’, nueva marca de alta cocina delivery

El 21 de septiembre arranca la marca de alta cocina de delivery ‘La Gran...

Más de 2.000 puntos de venta se suman a la nueva campaña de fogonero noruego

Comienza la temporada de fogonero noruego fresco, un pescado blanco, salvaje,...

See all